9 prednosti BREZGLUTENSKE diete

Če do zdaj še niste slišali za brezglutensko dieto oz. življenjski slog je zelo verjetno, da ste zadnjih 20 let živeli kje pod zemljo. 🙂 Od preloma tisočletja se je priljubljenost življenja brez glutena povečala tudi pri tistih, ki ne trpijo za kakšnim posebnim zdravstvenim stanjem. Razlog za to pa tiči predvsem v številnih prednostih za zdravje in splošno dobro počutje, ki jih tovrsten način prehranjevanja prinaša.

Se sprašuješ, kako lahko življenje brez glutena izboljša tvoje življenje? Poglejmo!

1. VEČ ENERGIJE

S pomanjkanjem energije smo se danes že tako sprijaznili, da le redko iščemo razloge za njen nastanek. Možen razlog? Gluten.

Simptomi netolerance na gluten so zelo široki – zajemajo tako resne zdravstvene težave kot tiste mile, ki se nam v toku vsakdana velikokrat izmuznejo izpod radarja. V primeru, da je za naše pomanjkanje enrgije kriv (prevelik) vnos glutena, bomo to opazili po občutku utrujenosti, ki nastopi kmalu po zaužitju z glutenom bogatih živil. Pri mnogih ljudeh je to edini simptom neprenašanja glutena, ki se pojavi, zato se ga vse prevečkrat spregleda.

2. POMOČ PRI AVTIZMU

Motnje avtističnega spektra močno vplivajo na duševni razvoj in so najpogosteje diagnosticirane pri otrocih, mlajših od 2. let. Običajni načini zdravljenja med drugim vključujejo zdravila in specializirano socialno terapijo, raziskave pa kažejo, da tudi izključitev glutena iz prehrane pomembno vpliva na zmanjševanje z avtizmom povezanih simptomov, kot npr. ADHD in drugih vedenjskih motenj.

Čeprav ni 100% znano, zakaj pri brezglutenski dieti pride do izboljšanja, ga je mogoče pripisati zmanjšanim vnetnim označevalcem v možganih ali zmanjšani tvorbi beljakovinskih možganskih plakov, ki vplivajo na kognicijo in vedenje.

3. LAŽJE HUJŠANJE

Med izvajanjem eksperimentov so raziskovalci opazili, da so glodalci,  ki se prehranjujejo z brezglutensko dieto, imeli večjo izgubo maščobe v primerjavi s tistimi, ki so bili krmljeni z glutenom. Pri obeh skupinah je kalorični vnos otal isti, spremenila se je le stopnja vnosa glutena. Do povečane izgube maščobe je prišlo, ker brezglutenska dieta poveča število encimov in receptorjev, ki spodbujajo izgubo maščobe.

Ena študija je celo ugotovila, da diete z glutenom aktivno delujejo PROTI izgubi maščobe, saj zmanjšujejo porabo energije iz maščobnih celic in zavirajo smrt maščobnih celic.

 

Te palačinke ne razpadajo in so čisto BREZ GLUTENA! Do recepta >>

4. IZBOLJŠANA ABSORPCIJA HRANILNIH SNOVI

Intoleranca na gluten se lahko manifestira tudi na ta, očem neviden način. Z omejitvijo glutena se izboljša in optimizira absorpcija hranil tako, da telo dobi hranila, ki jih potrebuje za obnovo in zdravljenje celic. Obenem se skladno z boljšo absorpcijo pojavi tudi višji nivo energije (1. prednost).

5. ZMANJŠANO TVEGANJE ZA NASTANEK RAKA

Gluten je beljakovina, povezana z visokimi vnetnimi faktorji v telesu. To v celicah povzroči povečanje oksidativnega stresa, kar poveča verjetnost za razvoj rakavih sprememb v njih. Prav nastanek vnetij je mnogokrat v središču rakavih obolenj. Nastanek vnetij vpliva na oslabljeno imunost, oslabljen imunski sistem pa se težko bori z nastalimi negativnimi spremembami.

6. IZBOLJŠANA IMUNOST

Ali ste vedeli, da se prav v črevesju nahaja velik del imunskega sistema? Naše prve obrambne bojevnice so dobre bakterije, ki prebivajo v debelem in tankem črevesu in tankem črevesu. Dieta brez glutena omogoča, da te dobre bakterije delujejo neprekinjeno in da jih je ves čas dovolj. Rezultat? Zmanjšan pojav okužb, ki se širijo prek prebavnega trakta, odlična in urejena prebava in nič napihnjenosti.

7. ZMANJŠANO TVEGANJE ZA NASTANEK SRČNIH BOLEZNI

Pri prehrani brez glutena lahko zmanjšamo tveganje za bolezni srca in ožilja in možgansko kap, tako da preprečimo pojav z njimi povezanih vnetnih sprememb.  Skupaj z zmanjševanjem vnetnih procesov, izločanje glutena iz prehrane zmanjša tudi odlaganje plakov v krvnih žilah, s čimer se pomembno zmanjša tveganje za nastanek vseh srčnih bolezni.

8. ZMANJŠANA JAKOST BOLEČIN PRI ARTRITISU

Obstaja nekaj različnih vrst artritisa, vsem pa je skupno eno – vnetje sklepov. Nesteroidna protivnetna zdravila in kortikosteroidi žal niso primerni za dolgoročno uporabo. Odstranjevanje glutena iz prehrane pomaga zmanjšati vnetja, ki so značilna za artritis, pa naj bo to osteoartritis ali revmatoidni artritis. Osebe, ki so iz svoje prehrane odstranile gluten poročajo o manjših bolečinah in zmanjšani jakosti ostalih simptomov artritisa.

9. POMOČ PRI KOŽNIH BOLEZNIH

Intoleranca na gluten se pogosto kaže tudi na zunaj, prevsem pogosti so dermatitisu podobni izbruhi. Te simptome sicer lahko bolj ali manj obvladujemo z uporabo specialnih krem, vendar je veliko boljše, če odstranimo vzrok nastanka simptomov. Tudi neprijetna koprivnica se pogosto pojavlja pri osebah z alergijo na gluten. Pri prehrani brez glutena veliko kožnih težav postane preteklost.

 

Pripravljen/a na prvi korak k življenju brez glutena? NAREDIMO GA SKUPAJ! Klikni TUKAJ >>